- Życzenia na Nowy Rok
- 'Pierwsze Klubowe Spotkanie Zimowe
- Czerwcowa wizyta Szwedów
- Już jest Stowarzyszenie SAAB-GT Classic
- Krakowska Noc Muzeów 2013
- Leopolis Grand Prix 2013 - relacja
- Mail od Matsa Lenngrena
- Muzealne rajdowanie
- Saabami w świat – wyprawa na Saab Festival 2013
- Saab GT-Classic w Mieście Łodzi
- Stowarzyszenie Saab GT Classic
- Szwecja. Trollhattan. Saab Festival 2013
- Tadeusza SAABy
- 60 lecie rozpoczęcia produkcji SAABa
- Relacja ze startu Rajdu Monte Carlo Historique
- 26th International SAAB Club Meeting 2008 Latvia
- Första Riksträffen av Veteransaabar, Krosinko 8-10 maj
- Automobilista nr 111. Pierwszy Krajowy Zjazd Zabytkowych Saabów, Krosinko 8-10 maja
- Fabryczka 2010
- Młody Technik 1974r.
- Od samolotu do samochodu
- Pamięci Joanny Lidii Brodnickiej
- Rygas Motomuzejs
- Saabem do ślubu
- Moje Saaby
- Festiwal Saaba 2007
- 50 rocznica zwycięstwa Erica Carlssona w RMC
- A letter to Saab Clubs
- Automobilista 05/2010
- Galeria Targi Sztuki
- Historia szwedzkiego przemysłu motoryzacyjnego
- III Zjazd Zabytkowych Saabów, Mosina 2012
- III Zjazd Zabytkowych Saabów w Mosinie
- Krotki nos, długi nos
- Książka "Saab" D. Kamiński
- Księga gości wystawy
- Ljungbyhed 2006
- Moje Trollhattan 2007 (My Trollhattan 2007)
- Mosina 2012
- Muzeum Saaba odkupione
- Ryglice 2009 - relacja Krzysztofa
- Rynek samochodów zabytkowych w Niemczech
- Saab (Översättning från polska)
- SAAB-bilar i Mosina
- Saab 9-3 Turbo X
- Saab Art That Is Simply Amazing-Marek Maest
- Saabem z Kazimierza do Gdańska
- Saab maniac
- Saab po japońsku
- Saab w Wołominie
- Samochody Leszka (Leszek's cars)
- Stara miłość nie rdzewieje
- Szlakami i bezdrożami wielkopolskiej przyrody
- Upadek Muzeum Saaba w Trollhatan
- Vikingen
- W kuchni i w salonie (Wizyta u Erika Carlssona)
- Wyprawa do Szwecji 2006
- Wywiad z Martinem Sailerem
- Zamknięcie wystawy w Wołominie
- Zaproszenie - III Zjazd Zabytkowych Saabów w Mosinie
- Z cyklu: w koszulkach z Mosiny dookoła świata. Dziś: Michigan
Ljungbyhed 2006
admin, Wto, 2007-02-27 11:03
Tegoroczne międzynarodowe spotkanie Saab klubów było 25-tym w historii tej marki. Spotkania te są organizowane co dwa lata na zmianę z Saab festiwal organizowananym na ogół w Trollhättan wspólnie z Saab Muzeum. Tym razem organizacja spotkania, które odbyło się w dniach 11-13.08.06, zajęła się sekcja Sköne Szwedzkiego Saab Klubu na Połwyspie Scania w miejscowosci Ljungbyhed. Imprezę zorganizowano na terenie byłej bazy szkoleniowej lotnictwa Sił Zbrojnych Szwecji. Na International Saab Club Meeting przyjechały reprezentacje z 19 krajów. Organizatorzy przygotowali dla uczestników trasę objazdową, która uwzględniała najciekawsze atrakcje turystyczne tego regionu. Uczestnicy mogli objechać całą trasę indywidualnie zaopatrzeni w itinerer zawierajacy opisy poszczególnych obiektów, dostarczony przez organizatorów. Główna część spotkania odbyła się częściowo na płycie lotniska, gdzie uczestnicy mogli odbyć jazdy próbne różnymi modelami Saabów, jak również w odpowiednio zaadoptowanych hangarach, gdzie było zapewnione zaplecze gastronomiczne i część rozrywkowa. Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji, ale niestety ze względu na nie najlepszą pogodę część z nich się nie odbyła. Jak zawsze na spotkaniu saabowiczów pojawił sie Mr. Saab czyli Erik Carlsson. Mistrz chętnie wspominał starty i poszczególne epizody w rajdach na terenie Polski, jak również przytoczył całą serię nazwisk przyjaciół z naszego kraju, a szczególnie ciepło mówił o Marku Wachowskim. Na zlocie pojawiły się wszystkie modele samochodów, które zeszły z tasm fabryk Saaba, a także najrozmaitsze wersje przebudowane przez ich właścicieli we własnym zakresie (96 Cabrio, 95 Pick-up,900,9-3Camping). W czasie gali wieczornej ogłoszono wyniki i rozdano nagrody dla właścicieli najlepiej odrestaurowanych pojazdów zabytkowych (dominowali w tym skandynawowie). Do Ljungbyhed przyjechała w tym roku dość liczna grupa z Polski. Młodzi dzielni ludzie reprezentujący Saab Klub Polska przyjechali samochodami nowszej generacji i reprezentowali godnie nasz kraj przy użyciu innych "paliw płynnych” niż benzyna i byli w tym najlepsi (co nie jest wcale łatwe w Skandynawii). Druga grupa to fani starszych modeli 95, 96 z różnych regionów Polski, których pojazdy powróciły do swojej świetności po renowacji przez Eugeniusza Wilka i jego załogi w firmie Wilk Auto Pasja w Kańczudze w woj. Podkarpackim. PanowieWilk i Kwiatek przyjechali dwoma samochodami świeżo odrestaurowanymi na zlecenie kolegów ze Svenska Saabklubben. Miło było słyszeć słowa uznania za rękodzieło pod adresem naszych przyjaciół, którzy znani są już nie tylko w Skandynawii (na zlocie było ponad 10 Saabów made in Kańczuga). Na końcu meetingu przedstawiciele klubów zdecydowali, że za rok spotykamy się w Trollhättan, w połowie czerwca przy okazji 60-lecia fabryki Saaba.
J.Leszek Solski