- Życzenia na Nowy Rok
- 'Pierwsze Klubowe Spotkanie Zimowe
- Czerwcowa wizyta Szwedów
- Już jest Stowarzyszenie SAAB-GT Classic
- Krakowska Noc Muzeów 2013
- Leopolis Grand Prix 2013 - relacja
- Mail od Matsa Lenngrena
- Muzealne rajdowanie
- Saabami w świat – wyprawa na Saab Festival 2013
- Saab GT-Classic w Mieście Łodzi
- Stowarzyszenie Saab GT Classic
- Szwecja. Trollhattan. Saab Festival 2013
- Tadeusza SAABy
- 60 lecie rozpoczęcia produkcji SAABa
- Relacja ze startu Rajdu Monte Carlo Historique
- 26th International SAAB Club Meeting 2008 Latvia
- Första Riksträffen av Veteransaabar, Krosinko 8-10 maj
- Automobilista nr 111. Pierwszy Krajowy Zjazd Zabytkowych Saabów, Krosinko 8-10 maja
- Fabryczka 2010
- Młody Technik 1974r.
- Od samolotu do samochodu
- Pamięci Joanny Lidii Brodnickiej
- Rygas Motomuzejs
- Saabem do ślubu
- Moje Saaby
- Festiwal Saaba 2007
- 50 rocznica zwycięstwa Erica Carlssona w RMC
- A letter to Saab Clubs
- Automobilista 05/2010
- Galeria Targi Sztuki
- Historia szwedzkiego przemysłu motoryzacyjnego
- III Zjazd Zabytkowych Saabów, Mosina 2012
- III Zjazd Zabytkowych Saabów w Mosinie
- Krotki nos, długi nos
- Książka "Saab" D. Kamiński
- Księga gości wystawy
- Ljungbyhed 2006
- Moje Trollhattan 2007 (My Trollhattan 2007)
- Mosina 2012
- Muzeum Saaba odkupione
- Ryglice 2009 - relacja Krzysztofa
- Rynek samochodów zabytkowych w Niemczech
- Saab (Översättning från polska)
- SAAB-bilar i Mosina
- Saab 9-3 Turbo X
- Saab Art That Is Simply Amazing-Marek Maest
- Saabem z Kazimierza do Gdańska
- Saab maniac
- Saab po japońsku
- Saab w Wołominie
- Samochody Leszka (Leszek's cars)
- Stara miłość nie rdzewieje
- Szlakami i bezdrożami wielkopolskiej przyrody
- Upadek Muzeum Saaba w Trollhatan
- Vikingen
- W kuchni i w salonie (Wizyta u Erika Carlssona)
- Wyprawa do Szwecji 2006
- Wywiad z Martinem Sailerem
- Zamknięcie wystawy w Wołominie
- Zaproszenie - III Zjazd Zabytkowych Saabów w Mosinie
- Z cyklu: w koszulkach z Mosiny dookoła świata. Dziś: Michigan
Saab 9-3 Turbo X
admin, Pon, 2007-11-05 10:18
V6 Turbo
Der Saab Turbo X hat einen 2,8-Liter-V6-Turbomotor mit 24 Ventilen. Er hat eine leichtgewichtige Ganzaluminiumkonstruktion mit einem 60-Grad-Winkel zwischen den Zylinderreihen für optimale Balance, eine variable Einlassventilsteuerung und einen doppelflutigen Turbolader
V6 Turbo
Nowy Saab Turbo X posiada 2,8 litrowy sześciocylindrowy, 24 –zaworowy silnik w układzie V z turbo doładowaniem o konstrukcji całkowicie aluminiowej. Rozchylenie cylindrów wynosi 60 stopni w celu zapewnienia o optymalnego wyważenia, bezstopniowe sterowanie zaworami wlotowymi i dwu-obiegowe turbodoładowanie
Sportfahrwerk
Um die Vorteile des Saab XWD optimal auszunutzen, wurde das Fahrwerk des Saab Turbo X um 10 mm abgesenkt, und die Federn und Dämpfer wurden verstärkt, um Karosseriebewegungen zu minimieren. Hinten sind Dämpfer mit Niveauregulierung angebracht, um unabhängig von der Last für eine konstante Fahrhöhe zu sorgen
Sportowe Zawieszenie
Dla optymalnego wykorzystania czterokołowego napędu zawieszenie Turbo X zostalo o 10mm obnizone oraz zastosowano wzmocnione sprężyny i amortyzatory. Z tyłu zastosowano amortyzatory samopoziomujące co zapewnia optymalną wysokość zawieszenia niezależnie od obciążenia.
Saab-Hochleistungsbremsen
Die Bremsleistung wird durch größere Scheibenbremsen verbessert: innenbelüftet 345 x 30 mm vorn und extern belüftet 292 x 20 hinten
Hamulce
Skuteczność hamulców została polepszona poprzez zastosowanie wewnętrznie chłodzonych tarcz hamulcowych; przód – 345x30 mm , tył 292x20.
Aerodynamische Effizienz
Markante Stilelemente wurden hinzugefügt, um für aerodynamische Effizienz und Leistung zu sorgen
Optymalna aerodynamika
Wprowadzono charakterystyczne elementy stylistyczne, jednocześnie polepszające optymalnie aerodynamikę i walory trakcyjne pojazdu.
Leichtmetallräder
Der Saab Turbo X hat einzigartige 18-Zoll-Leichtmetallräder mit einem Titaniumähnlichen Finish, die von Saabs klassischem Drei-Speichen-Design beeinflusst werden. 19-Zoll-Leichtmetallräder sind auch erhältlich.
Kola ze stopow lekkich
Saab Turbo X posiada 18 calowe felgi z lekkiego stopu wykończne w tytanowym stylu oparte na klasycznym trzy ramiennym wzorze. Również 19 calowe felgi będą dostępne opcjonalnie.
Sport-Abgasanlage mit Rhomboid-Auspuffendrohren
Der Saab Turbo X hat eine sorgfältig abgestimmte Sport-Abgasanlage, die dem Fahrzeug einen starken Klang verleiht.
Sportowy układ wydechowy z końcówkami w kształcie rombu
Saab Turbo X posiada sportowy układ wydechowy dający mu silny sportowy odgłos.
Sportlicher Innenraum.
Die Sportsitze sind vollständig mit schwarzem Leder überzogen. Türeinsätze, Handschuhfach und Schalthebelkonsole haben einen einzigartigen Kohlefaserüberzug.
Sportowe wnętrze
Sportowe fotele posiadają pełne skórzane obicie. Wstawki na drzwiach, schowku i wokół lewarka zmiany biegów wykonano z włokna węglowego.
Klassische Turboanzeige
Als Würdigung des Turbo-Erbes von Saab ist die Ladedruckanzeige des Saab Turbo X eine Nachahmung der ursprünglichen Anzeige des 900 Turbo.
Klasyczne wskaźniki Turbo
Dla podkreslenia dziedzictwa już tradycyjnie zastosowanego turbo doładowania, umieszczono klasyczny wskaźnik wysokości ciśnienia doładowania, wzorowany na tym z modelu 900 Turbo.
Intelligenter Saab XWD
Saab XWD ist ein aktives Allradantriebssystem der 4. Generation von Haldex, das Fahrzeughandhabung und Stabilität unter allen Fahrbedingungen optimieren soll. Es ist ein vollautomatisches, bedarfsabhängiges System, das als Reaktion auf die Fahrbedingungen unverzüglich Drehmoment an die Hinterräder übertragen kann. Das bedeutet, dass die Drehmomentverteilung vorne und hinten immer optimiert ist.
Inteligentny system napędu na cztery kola
Zastosowany aktywny system napędu na cztery koła czwartej generacji szwedzkiej firmy Haldex zapewniający optymalną trakcję i stabilizację w różnych warunkach drogowych. System jest w pełni automatyczny i reaguje natychmiast w zależności od wymagań przekazaniem odpowiedniej siły napędowej na tylne koła. Rozdział siły napędu jest sterowany elektronicznie bezstopniowo co zapewnia jego optymaly rozdkład na przednią i tylnią oś. Za dopłata możliwe będzie wyposażenie tylnej osi w elektoniczną blokadę dyferencjału, która szczególnie może okazać się przdatna w aucie o tak dużym nadmiarze mocy, w trakcie gwałtownych manewrow zmiany pasa, zapewniając właciwy dobór siły napędu kół tylnych w stosunku do siebie .
XWD verteilt dass Drehmoment je nach Bedarf stufenlos zwischen Vorder- und Hinterachse. Das System wurde zusammen mit der schwedischen Allradschmiede Haldex entwickelt und heißt intern denn auch Haldex 4.Das System muss nicht erst bei Bedarf mit Druck versorgt werden, sondern steht sozusagen permanent unter Spannung. Der Hinterradantrieb wird noch vor dem Anfahren dazugeschaltet. Das wiederum verhindert Schlupf an den Vorderrädern. Bei einem gewöhnlichen Allradsystem muss die Elektronik erst Schlupf an den Vorderrädern erkennen, bevor Drehmoment an die Hinterachse geschickt wird. Gegen Aufpreis wird XWD mit einem elektronischen Sperrdifferenzial an der Hinterachse zu haben sein. Die Hightech-Sperre verteilt das Drehmoment zwischen den beiden Hinterrädern. Vorteile hat das zum Beispiel bei einem abrupten Spurwechsel oder beim Einscheren nach einem schnellen Überholvorgang: Die Drehmomentverteilung liegt im Normalfall bei etwa 90 Prozent auf der Vorder- und 10 Prozent auf der Hinterachse. Das elektronische Hinterachsdifferenzial verteilt die zur Verfügung stehende Kraft in der beschriebenen Situation noch feiner - etwa 80 Prozent schickt es an das linke Hinterrad, 20 Prozent an das rechte. Das Auto wird sozusagen auf die richtige Spur "gedrückt", das Heck folgt brav der Richtung der Vorderräder.