- Fredrik Ekendahl na Midnight Sun Rally 2013
- Kocie łby, szyny tramwajowe - trudna trasa we Lwowie
- Krzysztof w akcji
- Krzysztof z Justyną na prologu w Mosinie
- Leopolis Grand Prix 2013
- Leopolis Grand Prix 2013 - fotogaleria
- Leopolis Grand Prix 2013 - fotogaleria przyjaciół
- Noc Muzeów w Warszawie 2013
- Słowacja w kolorach jesieni
- SAAB 95 z 1961 roku ( nr. nadw. 2340!) Pana Szwejkowskiego
- Saabami w świat – Saab Festival 2013 – fotogaleria
- Saab Festival 2013 Martin Pavelek
- SAABy w Drohobyczu
- Sobota w Kańczudze
- Spotkanie Youngtimer Warsaw
- V Rajd Nocy Muzeów w obiektywie Rafała Ludery
- V Rajd Nocy Muzeów w Rzeszowie 2013
- Warszawska Majówka na Skarpie 2013
- W drodze do Lwowa
- Wizyta Bartka w Kańczudze przed wyjazdem do Lwowa. 93 GT Fredrika - pierwsze zdjecia
- Dwa dni w Kańczudze
- Saab na zimowych oponach
- Zakończenie sezonu Youngtimer Warsaw 2013
- Erik Carlsson na Zjeździe w Mosinie
- II Zjazd Zabytkowych Saabów Mosina 2010 część 1
- II Zjazd Zabytkowych Saabów Mosina 2010 część 2
- II Zjazd Zabytkowych Saabów Mosina 2010 część 3
- II Zjazd Zabytkowych Saabów Mosina 2010 część 4
- II Zjazd Zabytkowych Saabów Mosina 2010 fot. Agata Lubowicka
- II Zjazd Zabytkowych Saabów Mosina 2010 fot. Hubert
- Saab 001 - nowa era
- XV Air Show, Góraszka 2009
- Zdjęcia Basie ze zjazdu Sabów w Krosinku 2009
- Zdjęcia Pauliny ze zjazdu SAABów w Krosinku 2009
- Z wizytą u Jacka w Ryglicach
- First class, first place
- Saab 92 Krzysztofa
- Tony Grestock
- Nowości Klubowe
- Przejazd Gdańsk Kańczuga
- Zima w Krosinku 2010
- 9-3 Aero XWD
- Góraszka 2008
- Karowa w Warszawie
- Latvia 2008
- Niedzielny Landszaft
- Saab 95 VAN 2T 1962
- Saab i Volvo
- Szwecja, październik 2008
- Tuchola 2008
- Tulln 2008
- W drodze na Kahlenberg
- Wigilia w Saab Club Austria
- Wiosna 2008
- Zimowy spacer po warmińskich wsiach
- Jesienne spotkania
- VIII Wystawa Pojazdów Zabytkowych, Tuchola 2009
- Warszawski Rajd Pojazdów Zabytkowych 2007 (Warsaw Oldtimer Rally 2007)
- Wiosenny przejazd Saabów 96
- XIII AirShow Góraszka 2007
- Zimowe przejazdy Saabem
- Zimowe spotkanie Saab GT-Classic
- Znaczki Saabów
- Śladami Króla Jana III Sobieskiego
- Świąteczne spotkanie SKP
- "Nowy" Saab 93 (1957r.)
- 10 lat SKP
- 10-lecie Galerii przy Fabryczce
- 95-ką po Kaszubach
- 96-ki Na Skarpie
- Austriacki 99 EMS Leszka
- Chcemy być nowocześni
- Drive It Day!
- Dynamicznie w Rzeszowie
- Fotografie z arch. Rozenblat - Trollhattan 2007
- Franek na Nostalgii
- Fredrik pa tacket 2
- Gieniu w Puławach
- III Spotkanie Miłośników motoryzacji - Zabytkowa Kuźnia Wodna, Gdańsk Oliwa
- II Targi Pojazdów Zabytkowych
- International Saab Meeting, Interlaken, Switzerland 2010
- I Rajd Po Ziemi Mińskiej
- Jeździmy Saabami
- Jesienny Saab
- Kańczuga – wrzesień 2012
- Kalendarzowa jesień...
- Kaszubskie pożegnanie lata
- Kobiety na traktory
- Koniec lata w Kańczudze
- Koszulki Mosina 2010
- Krótka historia zakupu Sonetta V4
- Listopadowa Kańczuga
- Ljungbyhed 2006
- Moje życie z lampą
- Monte Carlo Historique 2012 Wrocław
- Mosina 2012 część 1
- Mosina 2012 część 2
- Mosina 2012 część 3
- Mosina 2012 fot. T.Podkowiński
- Muzeum Saaba w Trollhattan
- Na 2 kołach... Tadeusz w Rzeszowie
- Nasi goście
- Nasi goście (Our visitors)
- Niespodziewane spotkanie
- Noc Muzeów 2010
- Noc muzeów w Warszawie
- Nocna Jazda 2009, Warszawa
- Nostalgia 2010 fot. Marek
- Nowe miejsce wystawy
- Nowy Saab 9-5 w Vip Auto
- Nowy Saab 96 Tadeusza
- Oldtimerbazar 2010
- On The Road
- Ostatnie poprawki
- Otwarcie sezonu Classicauto 2010
- Październikowa Kańczuga
- Pierwsze dziecko Spykera i Saaba?
- Pożegnanie lata
- Pod Torwarem i na Skarpie
- Przelot Ryglice Kańczuga
- Przygotowanie Saabów do zimowania
- Rajd Praski 2010
- Rajd trzech Koron 2012 fot. K. Rozenblat
- Relacja z RajduTrzech Koron 2012
- Rok 2009 w obiektywie
- Ryglice 2009
- Saab-GT Classic w Kazimierzu 2010
- Saab - samochód z wyobraźnią
- Saab - wystawa
- Saab 95 Leszka
- Saab 95 nr. 431 Dick Strom
- Saab 95V4 na spacerze.
- Saabem 96 (1962r.) z Kańczugi do Zielonki
- Saab i kurz
- Saab Joanny
- Saab Meeting in the Bavarian Forest
- Saab Session Slovakia 2012
- Saab Support Conovoy, 17th January 2010, Poland
- Saaby Huberta
- Saaby na lotnisku w Austrii
- Saaby Na Skarpie
- Saaby w Kańczudze (SAAB's in Kańczuga)
- Kańczuga, sierpień 2009
- Kańczuga styczeń 2009
- Kańczuga czerwiec 2009
- Kańczuga grudzień 2008
- Kańczuga październik 2008
- Kańczuga kwiecień 2009
- Kańczuga marzec 2010
- Kańczuga kwiecień 2008
- Kańczuga luty 2006
- Kańczuga kwiecień 2006
- Kańczuga luty 2007
- Kańczuga maj 2007
- Kańczuga listopad 2007
- Kańczuga luty 2008
- Kańczuga grudzień 2009
- Save Saab, Linz, Austria
- Sierpniowa Kańczuga 2012
- Slalomem przez pas startowy
- Sonett III w VIP Auto
- Spacer po Kańczudze
- Spotkanie klubu SAAB-GT Classic, Kazimierz
- Spotkanie w Kańczudze
- Spotkanie w Kazimierzu
- Spotkanie w Wilanowie
- Stara Praga
- Stoisko Automobilisty na targach w Poznaniu
- Sztokholm - Kańczuga
- Te co jeżdżą i fruwają - odwiedziny w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
- Trollhattan 2007
- Tuchola 2010
- Tuchola 2011
- Ułani
- Ulubiony Saab Tadeusza
- VIII Wołomiński Zjazd Pojazdów Zabytkowych 2012
- VII Zlot Pojazdów Zabytkowych 3-4.09.2011
- We visited Erik Carlsson
- Wiosenne odwiedziny
- Wiosenne wietrzenie
- Wizyta Iana
- W poszukiwaniu wiosny
- Wspomnienie zimy
- Wycieczka wzdłuż Dunaju
- XV Airshow, Góraszka 2010
- Zakończenie sezonu Classic Auto
- Zlot taunusów
- Zlot w Wołominie
- Saab 92
- Saab 93
- Saab 94
- Saab 95
- Saab 96
- Saab 97 Sonett
- Ursaab
- Saab 99
Slalomem przez pas startowy
admin, Wto, 2010-11-09 11:26

Deszczowy listopadowy poranek odstraszał przed wychodzeniem z domu. Mokro, zimno, wietrznie, ponuro. Brrr!!!
Ale my mamy zaproszenie od nowego przedstawiciela marki SAAB w Polsce, firmy Polar Import Polska na zaplanowaną właśnie na 6 listopada prezentację nowego modelu Saab 9-5.
Jak magnes działa też informacja, że oprócz jazd sportowych testowych na torze nowym Saabem Aero będzie można po raz pierwszy w Polsce zobaczyć w akcji znany nam z Saab Festival 2007 Saab Performance Team. Nie zważając więc na niepogodę umawiamy się na lotnisku Bemowo - Marek szarym dwusuwem, Krzysztof czerwoną V4-ką i Hubert z Frankiem pomarańczowym Sonettem.

Na miejscu już czekają ustawione w szeregu nowiutkie Saaby 9-5: trzystukonne narowiste Aero XWD do prób sportowych na płycie lotniska i łagodniejsze ale też bardzo mocne (190 KM) diesle do jazdy po mieście.
Ale zanim wsiądziemy za kierownice nowych Saabów ustawiamy swoje klasyki pod robiącym za lotnicze tło srebrnym "Antkiem", w towarzystwie dwóch czerwonych 9-3 Saab Performance Team. Wszystkie auta budzą spore zainteresowanie uczestników. Jest jak zawsze: klasyczne Saaby są oblegane, w ruch idą aparaty i kamery.
Wysłuchamy jeszcze prezentacji nowego modelu i już na mokrą płytę lotniska wyjeżdżają dwa czerwone Saaby 9-3. Prowadzone pewną ręką swych kierowców prezentują bardzo efektowną wiązankę ewolucji: nawroty, piruety, jazdę przodem, tyłem, bokiem... Pomimo mokrej, śliskiej nawierzchni Saaby suną jak po sznurku.
Dziesięciu szczęśliwców, którzy mieli szczęście w losowaniu (wśród nich także Krzysztof Cybulski) dostają jeszcze poteżny zastrzyk adrenaliny w postaci przejazdu z kierowcą Saab Performance Team. Może się zakręcić w głowie!
Czas na testy sportowe. Wsiadamy do trzystukonnej bestii, Saaba 9-5 Aero XWD z napędem na cztery koła. Szerokie opony, ogromna moc i mokry beton lotniska - to połączenie nie wróży dobrze. Ale inżynierowie Saaba dobrze wypełnili swoje zadania. Zaczynamy doceniać jesienną aurę, która pozwala odkryć wszystkie zalety auta. Nowy Saab zachowuje się jak przyklejony do nawierzchni ani na chwilę nie daje wyprowadzić się z równowagi. Lekko i pewnie pokonuje trasę slalomu i "test łosia".

Z okrążenia na okrążenie jadę coraz szybciej (co zaświadczyć może Marek - robi zdjęcia z tylnej kanapy i rzuca nim na prawo i lewo niemiłosiernie) ale 9-5-ka wciąż prowadzi się pewnie, precyzyjnie i bezpiecznie. Nawet gdy naprawdę mocno dociskam gaz na łuku lub w slalomie i auto sunie lekkim poślizgiem to nadal jest dziecinnie łatwe do opanowania. W kategorii "prowadzenie i właściwości jezdne na mokrym" zasługuje na najwyższe noty. To zdanie podzielają też inni uczestnicy testów. Nowy Saab pozwala każdemu poczuć się mistrzem kierownicy.
Żałujemy, że nie ma z nami Krzysztofa Rozneblata i Tadeusza. Ci by nam dopiero pokazali!
Podczas lunchu miła pogawędka z kierowcami Saab Performance Team. Obaj panowie mają przeszłość rajdową. Startowali w latach 70. i 80. Saabami V4. Komplementują bardzo to auto jako wspaniałą maszynę do wygrywania, sprawdzającą się zwłaszcza w warunkach zimowych. W Saab Performance Team występują od samego początku. Pierwsze występy w 1987 roku zaliczyli jeszcze z udziałem Erika Carlssona!
Okazuje się, że jeden z nich, Kenneth Backlund jest tegorocznym zwycięzcą i ubiegłorocznym zdobywcą drugiego miejsca w słynnym rajdzie klasyków Midnight Sun Rally.
Nie możemy sobie odmówić wypróbowania naszych maszyn na torze. Za zgodą obsługi i przy żywym aplauzie publiczności wykonujemy z Markiem kilka ostrych rund 96-ką i Sonettem. Oba auta udowadniają, że ich zawieszenia i układy jezdne słusznie uważano kiedyś za ścisłą czołówkę światową.
Hubert Szymański
fot. Marek Wierzbicki