- Życzenia na Nowy Rok
- 'Pierwsze Klubowe Spotkanie Zimowe
- Czerwcowa wizyta Szwedów
- Już jest Stowarzyszenie SAAB-GT Classic
- Krakowska Noc Muzeów 2013
- Leopolis Grand Prix 2013 - relacja
- Mail od Matsa Lenngrena
- Muzealne rajdowanie
- Saabami w świat – wyprawa na Saab Festival 2013
- Saab GT-Classic w Mieście Łodzi
- Stowarzyszenie Saab GT Classic
- Szwecja. Trollhattan. Saab Festival 2013
- Tadeusza SAABy
- 60 lecie rozpoczęcia produkcji SAABa
- Relacja ze startu Rajdu Monte Carlo Historique
- 26th International SAAB Club Meeting 2008 Latvia
- Första Riksträffen av Veteransaabar, Krosinko 8-10 maj
- Automobilista nr 111. Pierwszy Krajowy Zjazd Zabytkowych Saabów, Krosinko 8-10 maja
- Fabryczka 2010
- Młody Technik 1974r.
- Od samolotu do samochodu
- Pamięci Joanny Lidii Brodnickiej
- Rygas Motomuzejs
- Saabem do ślubu
- Moje Saaby
- Festiwal Saaba 2007
- 50 rocznica zwycięstwa Erica Carlssona w RMC
- A letter to Saab Clubs
- Automobilista 05/2010
- Galeria Targi Sztuki
- Historia szwedzkiego przemysłu motoryzacyjnego
- III Zjazd Zabytkowych Saabów, Mosina 2012
- III Zjazd Zabytkowych Saabów w Mosinie
- Krotki nos, długi nos
- Książka "Saab" D. Kamiński
- Księga gości wystawy
- Ljungbyhed 2006
- Moje Trollhattan 2007 (My Trollhattan 2007)
- Mosina 2012
- Muzeum Saaba odkupione
- Ryglice 2009 - relacja Krzysztofa
- Rynek samochodów zabytkowych w Niemczech
- Saab (Översättning från polska)
- SAAB-bilar i Mosina
- Saab 9-3 Turbo X
- Saab Art That Is Simply Amazing-Marek Maest
- Saabem z Kazimierza do Gdańska
- Saab maniac
- Saab po japońsku
- Saab w Wołominie
- Samochody Leszka (Leszek's cars)
- Stara miłość nie rdzewieje
- Szlakami i bezdrożami wielkopolskiej przyrody
- Upadek Muzeum Saaba w Trollhatan
- Vikingen
- W kuchni i w salonie (Wizyta u Erika Carlssona)
- Wyprawa do Szwecji 2006
- Wywiad z Martinem Sailerem
- Zamknięcie wystawy w Wołominie
- Zaproszenie - III Zjazd Zabytkowych Saabów w Mosinie
- Z cyklu: w koszulkach z Mosiny dookoła świata. Dziś: Michigan
Rynek pojazdów zabytkowych w Niemczech
admin, Śro, 2007-03-14 10:22
Rynek pojazdów zabytkowych w Niemczech - wyniki analiz rynkowych FIVA
Na podstawie analiz rynkowych przeprowadzonych przez FIVA oraz niemiecki Deuvet (Krajowy Związek Pojazdów Klasycznych), okazało się, że rynek pojazdów zabytkowych w Niemczech jest ogromną gałęzią gospodarki, której obrót roczny wynosi prawie 5 mld euro. Wartość tę tworzy milion samochodów (klasyków), mających ponad 25 lat i jest to 2% z 54 milionów pojazdów zarejestrowanych za Odrą. Wśród nich, 660 000 aut to samochody osobowe (w tym 100 000 to samochody do renowacji, reszta 560 000 - auta zarejestrowane). Rejestracje zabytkowe (tzn. tablice H lub 07), posiada 200 000 aut, co powoduje wpływ do kasy państwowej 37,6 mln euro z tytułu podatku drogowego (statystyki nie obejmują youngtimerów i 330 000 motocykli). Przy wysokich podatkach drogowych pojazdy pokonują przeciętnie ok.1 500 km rocznie. Posiadacze klasyków wydają na paliwo blisko 73,6 mln euro, zakładając, że zużywają trochę ponad 10 litrów paliwa na 100 km.
Rocznie w Nimczech dochodzi do ok. 320 000 spotkań klubowych i wyjazdów turystycznych, w trakcie których odbywa się 107 000 konkurencji. Wystawy i różnego rodzaju pokazy odwiedza prawie 4 000 000 osób. W trakcie imprez miłośnicy zabytkowej motoryzacji spędzają 830 000 nocy poza domem. Sektor hotelowy uzyskuje obroty w wysokosci 41,3 mln euro, licząc średnio 50 euro za nocleg. Biorąc pod uwagę, że trudno przeżyć wyjazdy bez jedzenia i picia, to suma ta może się podwoić.
Z aktywności posiadaczy pojazdów zabytkowych zadowoleni są również ubezpieczyciele, do kas których wpływa rocznie 68,5 mln euro. Inne koszty związane z eksploatacją dotyczące napraw, konserwacji i restauracji, wynoszą średnio 2 500 euro, akcesoria - 760 euro, czyli mnożąc to przez 200 000 aut, daje nam pół miliarda euro rocznych wydatków. Na czasopisma, książki, modele, narzędzia, Niemcy wydają ponad 150 mln euro. W ciągu roku Niemcy kupują i sprzedają samochody za ponad miliard euro.
Opinia, że historyczna motoryzacja to hobby dla bogatych, już nie znajduje pokrycia w życiu. Przeciętna wartość pojazdu na rynku wynosi 11 000 euro, a tylko 7% przekracza 35 000 euro, zdecydowana większość, ponad 60%, to auta, których cena nie przekracza czterech cyfr.
Z aktywności posiadaczy pojazdów zabytkowych zadowoleni są również ubezpieczyciele, do kas których wpływa rocznie 68,5 mln euro. Inne koszty związane z eksploatacją dotyczące napraw, konserwacji i restauracji, wynoszą średnio 2 500 euro, akcesoria - 760 euro, czyli mnożąc to przez 200 000 aut, daje nam pół miliarda euro rocznych wydatków. Na czasopisma, książki, modele, narzędzia, Niemcy wydają ponad 150 mln euro. W ciągu roku Niemcy kupują i sprzedają samochody za ponad miliard euro.
Opinia, że historyczna motoryzacja to hobby dla bogatych, już nie znajduje pokrycia w życiu. Przeciętna wartość pojazdu na rynku wynosi 11 000 euro, a tylko 7% przekracza 35 000 euro, zdecydowana większość, ponad 60%, to auta, których cena nie przekracza czterech cyfr.
Skrót arytkułu z OLDTIMER MARKT ZAHLATAG 01/2007.
J. L. SOLSKI